Poznań eBusness Summit- dzięki, że byliście z nami – relacja

Dziękujemy, że byliście z nami podczas pierwszej edycji eBussines Summit. W konferencji wzięło udział ponad 100 osób, w tym właściciele e-biznesów, programiści i specjaliści od marketingu oraz sprzedaży. Pierwsza edycja konferencji odbyła się pod hasłem "INTEGRACJA I OMNICHANNEL". Mamy nadzieję, że dobrana przez nas tematyka oraz wiedza płynąca z doświadczenia naszych prelegentów da początek wielu nowym ideom.

Poznań eBusness Summit- dzięki, że byliście z nami – relacja

Dziękujemy, że byliście z nami podczas pierwszej edycji eBussines Summit. W konferencji wzięło udział ponad 100 osób, w tym właściciele e-biznesów, programiści i specjaliści od marketingu oraz sprzedaży.

Pierwsza edycja konferencji odbyła się pod hasłem „INTEGRACJA I OMNICHANNEL”.

Mamy nadzieję, że dobrana przez nas tematyka oraz wiedza płynąca z doświadczenia naszych prelegentów da początek wielu nowym ideom.

 

Po wielu miesiącach przygotowań 4 października odbyła się pierwsza edycja długo wyczekiwanej przez branzę poznańskich e-technologii konferencja eBussines Summit, której wraz z

Fundacją Science 2Bussines byliśmy współorganizatorami.

O godzinie 9:00 w jednej z sal konferencyjnej w budynku Szyperska Office Center rozpoczęliśmy rejestrację pierwszych uczestników.

Było nam niezwykle miło powitać przedsiębiorców związanych z klastrem jak i wielu innych, którzy zechcieli wziąć udział w wydarzeniu.

Pierwsza prelekcja pt. „Trendy w branży e-commerce, których nie możesz ominąć: interoperacyjność i współpraca w ramach łańcucha wartości” nalezała do Michała Pajdaka.

Michał Pajdak to prezes zarządu Appgration, szef Rady Nadzorczej w Fabryce Innowacji I3 oraz pomysłodawca aplikacji Meetinga. Specjalizuje się w integracji danych w czasie rzeczywistym, zarządzaniem łańcuchami dostaw i logistyką, zwłaszcza w wymiarze elektronicznej wymiany danych i outsourcing procesów (finansowych, logistycznych – purchase to pay, order to cash).

Jego prezentacja ukazywała zmiany i trendy we współczesnej technologii integrującej ze sobą procesy w handlu elektronicznym

 

Jacek Pucher z ramienia Instytutu Logistyki i Magazynowania – GS1 SmartSearch opowiedział o „Kodach kreskowych i globalnych standardach w erze omnichannel” . Była to prelekcja interesująca zwłaszcza pracowników działów marketingu i sprzedaży sklepów internetowych oraz agencji interaktywnych co można wnioskować po ilości zadanych pytań od publiczności.

Jacek Pucher pracuje w Instytucie Logistyki i Magazynowania, w którym wdraża program budowy kultury innowacyjności. Jest ekspertem organizacji GS1 Polska odpowiedzialnym za wdrażanie kodów kreskowych i standardów GS1 w obszarze eCommerce i mobile. Łączy pracę badawczą, projektową i wdrożeniową stosując podejście Design Thinking. Realizował m.in. projekt mKonsument – pierwszy w Polsce pilotaż zakupów spożywczych przez telefon wprost z przystanków komunikacji miejskiej.

O Skutecznej sprzedaży opartej na produktach opowiadał zaś Piotr Urbaniak, Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży Traffic Trends, polskiej agencji marketingowej specjalizującej się w obsłudze projektów e-commerce. Przez ostatnie lata stworzył i przeprowadził setki kampanii marketingowych obsługując zarówno małe podmioty, jak i doskonale znane marki takie jak Logitech, Gatta, Mass Denim, Craft, AA Cosmetics czy British Council.

Podczas przerwy kawowej uczestnicy mieli okazje do networkingu. Był to dobry moment aby również porozmawiać z zaproszonymi specjalnie w tym celu gośćmi: Arkadiuszem Piechockim inwestorem z ramienia Speed Up Venture Capital Group, który inwestuje w nowe technologie i pomysły startupowe na etapie seed i early stage oraz Markiem Czyżewskim pomysłodawcą i twórcą takich portali jak Clauzula.pl czy Pravna.pl, które w zakresie porad prawnych budują społeczność radców i adwokatów gdzie z ich porad mogą korzystać również przedsiębiorcy internetowi.

Zdecydowanie największe poruszenie i dyskusje wywołało case stady dotyczące Integracji i omnichanel. Sklepu Komputronik.pl które przedstawił Karol Tokarski.

Karol Tokarski od 12 lat jest bezpośrednio związany z branżą e-commerce w dwóch czołowych firmach wywodzących się z Poznania. W Allegro zajmował się obszarem badań i analiz ze szczególnym uwzględnieniem procesów transakcyjnych odbywających się na tej platformie. Od 3 lat zajmuje się sklepem internetowym Komputronik i jego synergią ze światem wewnętrznym i zewnętrznym, zarówno online jak i offline. Ewangelista procesów „data driven”, fan rozwiązań automatyzujących, entuzjasta wiedzy pozyskiwanej z danych.

Maciej Synoradzki z Trol InterMedia  zaprezentował ciekawy temat pt. „Sprzedaż poprzez inspirację”  gdzie pokazał case staudy sklepów internetowych, które swoim wyglądem przypominają wejście do inspirujących światów.

Maciej Synoradzki to praktyk wdrożeń e-commerce, od kilkunastu lat jest częścią zespołu agencji interaktywnej i software house Trol InterMedia, producenta i dostawcy rozwiązania e-commerce B2C/B2B 2ClickShop. Wspiera firmy i marki w wyborze optymalnych rozwiązań budujących przewagę rynkową w oparciu o filozofię omnichannel. Skala i różnorodność dotychczas zrealizowanych projektów pozwala na szybką analizę, rekomendację innowacyjnych rozwiązań, które automatyzują procesy biznesowe oraz zapewniają kompleksowość i spójność komunikacji.

Z kolei – o „Customer Experience jako elemencie strategii Omnichannel” opowiedział Tomasz Cymerman, który od przeszło 5 lat związany jest z branżą e-Commerce, a od ponad 10 lat z obsługą klienta oraz sprzedażą. W trakcie swojej kariery zawodowej współpracował z takimi klientami jak LOT, Apteka Gemini, Auto Distribution Polska, MK Cafe. Tomasz Cymerman jest wykładowcą na WSB i WSH we Wrocławiu. Od prawie 2 lat jest związany z Wrocławską Agencją e-Commerce IDEACTO.

 

Ostatnia prezentacja należała do  Olgi Trąd z Nortpoint.io . Olga  opowiedziała o „Progressive Web Apps i ich korzyści dla e-commerce.”

Olga jest Specjalistką Customer Experience w nortpoint.io. Posiada doświadczenie związane z Business Developmentem, w tym z pozyskiwaniem i utrzymywaniem bazy klientów. Poszukuje nowych trendów technologicznych i ich zastosowań. Entuzjastka mobile web. Na co dzień walczy o to, by dostarczyć klientom jak najlepsze doświadczenia na każdym etapie kontaktu i współpracy. Współorganizuje i koordynuje inicjatywy PyLadies i Software Trading Meetup.  Tematem prezentacji Olgi Trąd będzie „Progressive Web Apps i ich korzyści dla ecommerce.”

Konferencja zakończyła się wspólnym lunchem, na którym prelegenci i uczestnicy mogli wymienić się spostrzeżeniami dotyczącymi tematów poruszanych w prelekcjach.

Fotorelację z wydarzeni znajdziecie tutaj.