Poznaj 5 kluczowych powodów, dla których warto zlecić fulfillment

„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.” Henry Ford

Poznaj 5 kluczowych powodów, dla których warto zlecić fulfillment

„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili.

Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.”

Henry Ford

Poznaj 5 kluczowych powodów, dla których warto oddać pakowanie zamówień z twojego sklepu internetowego w dobre ręce.

  1. OSZCZĘDNOŚĆ CZASU

Pakowanie zamówień oraz kupno surowców do pakowania nie zajmuje już twojego czasu ponieważ ktoś robi to za Ciebie. Nie musisz już wyjeżdżać na pocztę, stać w korkach i kolejkach. Nadwyżkę tego czasu możesz przeznaczyć np. na monitoring statystyk ruchu i zakupów twojego sklepu lub tworzenie kontentu na bloga wspierającego sprzedaż czy social media marketing.

Ponadto w okresie wzmożonej aktywności zakupowej w internecie np. przed świętami Bożego Narodzenia nie musisz obawiać się, że nie zdążysz z pakowaniem zamówień.  Znane są przykłady sklepów, które właśnie wtedy uniemozliwiały swoim klientom kupowanie on-line „zamykając na święta”, ponieważ nie wyrabiały się z pakowaniem i nadawaniem zamówień. Dzięki usłudze fulfillment nie jesteś zmuszony, aby podejmować podobne decyzje. Wręcz przeciwnie. Możesz sprzedawać jeszcze więcej bez obaw o logistykę całego przedsięwzięcia.

 

  1. OSZCZĘDNOŚĆ PIENIĘDZY

Minimalizujesz koszty stałe. Nie musisz wynajmować powierzchni do składowania towaru, opłacać rachunków z tym związanych i inwestować w pensje pracowników magazynowych. Dodatkowo możesz otrzymać niższe ceny przesyłek kurierskich ponieważ centra logistyczne zwykle mają wynegocjowane lepsze stawki.

Płacisz dokładnie za spakowanie tylu przesyłek z produktami ile uda ci się sprzedać w danym miesiącu.

Oznacza to, że w okresie, w którym masz niższą sprzedaż twoje koszty prowadzenia działalności spadają.

  1. SZYBSZA DOSTAWA DO TWOJEGO KLIENTA I MINIMALIZACJA POTENCJALNYCH BŁĘDÓW W ZAMÓWIENIU

Cały proces przekazywania zlecenia do pakowania odbywa się w pełni automatycznie. Bez ingerencji twojej czy twoich pracowników. Dzieje się to za pomocą zintegrowanych ze sobą systemów: twojego sklepu z systemem do zarządzania magazynem WMS ( Warehouse Management System – magazynowy system informatyczny) firmy zewnętrznej. Kiedy ktoś kupi produkt w twoim sklepie , informacja o tym, że została uznana płatność automatycznie przekazywana jest do magazynu. W ciągu kilku minut magazynier odnajduje odpowiednie produkty i je pakuje. System automatycznie generuje fakturę lub potwierdzenie zamówienia oraz listy przewozowe i etykiety z adresem kupującego. Tak przygotowane zamówienie czeka na kuriera. Całość trwa kilka minut.

  1. OPTYMALIZACJA STANÓW MAGAZYNOWYCH

Nie zawsze wiadomo że na twój asortyment będzie aż tak duże zapotrzebowanie w danym okresie. Możesz zamówić towar i zanim dotrze on  na miejsce składowania to tracisz ciągłość w ofercie. Dzięki stałemu monitoringowi stanów magazynowych i pełnej integracji w czasie rzeczywistym twojego sklepu z magazynem centrum logistycznego wiesz jak rotuje twój towar.  Stany magazynowe aktualizowane są na bieżąco. Masz nad tym pełną kontrolę oraz dostęp do statystyk, które pomogą ci lepiej zarządzać towarem tak by twoje pieniądze nie pozostawały „zamrożone” na półkach.

  1. SWOBODA PODCZAS WYJAZDÓW SŁUŻBOWYCH I URLOPU

Częstym błędem właścicieli sklepów internetowych jest to, że w czasie całodniowych wyjazdów służbowych lub urlopu zamykają swój sklep internetowy. Niestety ta dość częsta praktyka wśród właścicieli sklepów niesie za sobą dość dotkliwe konsekwencje. Niektórzy informują na swoich stronach o tym, że sklep będzie nieczynny w czasie urlopu. Inne -nadal  nie funkcjonują,  ale znacząco ograniczają kontakt. W obu przypadkach utrzymanie pozytywnej relacji z klientem podczas urlopu jest praktycznie niemożliwe.

Raz utraconego klienta nie łatwo odzyskać. Ruch na stronie spada a co za tym idzie nasza pozycja pozycjonowaniem w Google. Oznacza to, że po powrocie z urlopu trzeba na wszystko pracować od nowa.

Fulfillment zapewnia nam swobodę, ponieważ pakowania zamówień i wysyłania ich do adresatów nie wykonujemy sami. Mamy pewność, że jeśli cos zostało zakupione podczas naszej nieobecności to zostanie spakowane i wysłane do kogo należy. Możemy stale monitorować proces pakowania i wysyłki każdego zamówienia za pomocą systemu. Możesz być cały czas na bieżąco i cieszyć się zasłużonym urlopem,a resztę spraw związanych ze sklepem internetowym prowadzić z poziomu telefonu komórkowego, leząc na plaży.

Zobacz także: dofinansowanie dla sklepów internetowych na fulfillment