JAK WYPRZEDZIĆ KONKURENCJĘ NA RYNKU E-COMMERCE W ROKU 2018?

JAK WYPRZEDZIĆ KONKURENCJĘ NA RYNKU E-COMMERCE W ROKU 2018?

Wartość rynku e-commerce rośnie w coraz szybszym tempie. Współcześni konsumenci są odporni na natarczywe formy reklamy. Dlatego sprzedawcy muszą się wykazać coraz większą kreatywnością, by osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku e-commerce. Marketingowcy muszą być wiecznie czujni, jeśli chcą zwiększyć poziom sprzedaży on-line i sprawić by konsument powrócił do sklepu. Tekst dotyczyć będzie aktualnych trendów podbijających rynek e-commerce.

 

  1. MESSENGER BOT

W 2018 Chatboty zapewnią całodobową możliwość kontaktu klienta ze sklepem. Zainteresowanie tego typu rozwiązaniem stale rośnie i coraz więcej firm korzysta z tego typu rozwiązań. Boty pozwalają wysłać konsumentowi spersonalizowany content, sugestie czy też oferty specjalne. Mogą one również odpowiadać na różnego rodzaju zapytania serwisowe. Ponad 1.2 miliarda ludzi na facebooku skutecznie zachęca marketerów do tego typu działań.

 

  1. ASYSTENT GŁOSOWY

Cieszy się szczególną popularnością wśród milenialsów. Od 2017 roku zaczął być używany do dokonywania przez niego zakupów. Obecnie większość głosowych wyszukiwań dotyczy zamawiania jedzenia online, szukania miejsc w okolicy. Warto, stąd wcielić się w rolę konsumenta i dostosować swoją stronę do wyszukiwarki.

 

  1. SPERSONALIZOWANA WYSYŁKA

Współcześni konsumenci są bardzo wymagający. Stąd sprzedawcy muszą się posiłkować wszelkimi możliwymi sposobami, aby kupujący do nich wracali. Jeżeli klient po odpakowaniu przesyłki otrzyma gratis, bądź notkę przygotowaną dla niego. Będzie to powodowało efekt ,,wow” i możliwe, że skłoni klienta do powrotu do takiego sklepu. Warto rozejrzeć się przy tym za firmą zajmującą się fulfillmentem, która będzie mogła zająć się spersonalizowaniem takich przesyłek.

 

  1. WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ

W 2017 roku firmy korzystające z takiego rozwiązania z pewnością zapadły w pamięć konsumentom. Przykładem tego jest IKEA, która zastosowała możliwość wizualnego przeglądu pomieszczenia z produktami marki dostępnymi w sklepie. Użytkownik może zaobserwować za pomocą smartfona, jak będzie wyglądała sofa w jego salonie zanim ją zakupi. Za pomocą Bitmoji użytkownicy Snapchata mogą korzystać z WR. Ten trend rozpoczął kompletnie nowy etap w e-commerce i sprawił, że zakupy online stały się niezłą rozrywką.

 

  1. WIĘCEJ OPCJI DOSTAWY

Pewnie każdemu zdarzyło się czekać na kuriera, który miał pojawić się w wyznaczonych godzinach, jednakże minęła dana rama czasowa, a go nadal nie ma. Szczególnie frustruje to ludzi, którzy nie mogą już dłużej czekać w danym miejscu na przesyłke. Stąd wielość opcji odbioru przesyłki jest bardzo istotna. Odbiór w sklepie danej marki, paczkomacie, dostawa w ciągu 24H, bądź szybsza od terminu planowanej dostawy to już dzisiaj MUST HAVE dla konkurencyjnych sklepów on-line. Sklepy, które nie zwrócą uwagi na te aspekty, mogą wiele stracić przez to niedostosowanie się.

 

  1. SOCIAL SHOPPING

Ostatnio stało się modne tagowanie marek na wrzucanych zdjęciach na Instagramie. Marketingowcy wywęszyli tutaj potencjał i poszli o krok dalej. Mianowicie można spotkać się ze zdjęciami, gdzie klikając na dane buty, przekieruje cię do strony, gdzie możesz od razu dodać do koszyka dany model.

 

  1. OMNICHANNEL

Często zdarza się, że dany konsument rozpoczyna zakup produktu na smartfonie, a transakcji dokonuje już na komputerze stacjonarnym, bądź tablecie. Stąd ważna jest integracja systemu na różnych urządzeniach. Strategia e-commerce musi mieć spójne wrażenia wizualne, procesy płatności, treści społecznościowe i reklamę.

 

Niektóre propozycje są bardzo kosztowne i mogą sobie pozwolić na nie, tylko duże firmy. Jednakże w czasach, gdzie konsument jest przesycony wyskakującymi z każdej strony ofertami zakupu produktu. Warto poświęcić czas na stworzenie czegoś, co go zaskoczy i sprawi, że poświęci swój czas na wybranie właśnie Twojego produktu.