Wdrożenie e-commerce B2B.

Wdrożenie e-commerce B2B.

W ramach  działalności naszego klastra  eCommerce Connections pragniemy prezentować  Wam ciekawe rozwiązania dla branży e-commerce przygotowane przez firmy członkowskie.

Jako pierwszy case study  pragniemy zaprezentować wdrożenie firmy Best.net dla  branży meblarskiej.

Profil klienta

Klient  firmy Best.net, będący liderem w branży meblarskiej peka.pl zgłosił się z potrzebą rozwiązania problemów stawianych przez rosnące oczekiwania jakie niesie rynek e-commerce  w sektorze B2B.

Do głównych wyzwań należało sprostanie indywidulanym wymaganiom klientów co do sposobu prezentacji i zastosowania różnorodnych funkcjonalności. Kolejnym wymaganiem było wdrożenie przejrzystego i wygodnego interfejsu. Dla użytkowników a jednocześnie wraz  z rozwojem firmy wzrosła potrzeba poprawy wymiany danych pomiędzy sklepem a systemem ERP.

 

Firma  Best.net zaproponowała  dwuetapowe rozwiązania bolączek klienta,  polegające na poprawieniu funkcjonalności wpierających sprzedaż w kanale  B2B, oraz integracji danych dzięki sprzężeniu Comarch XL oraz Extreme Commerce.

Zmiany

W wyniku prac firmy Best.net, strona internetowa Peka.pl obecnie charakteryzuje się:

  • zaawansowaną nowoczesną grafiką,
  • rozszerzoną funkcjonalnością B2B,
  • integracją platformy Extreme Commerce z Comarch XL.

 Nowoczesna grafika

Dzięki możliwości dodawania zdjęć w różnych formatach oraz implementacji polików video w tle strony, znaczącą poprawiono możliwości storytellingowe strony internetowej. Wizualnie atrakcyjny wizerunek firmy kreowany przez stronę zachęca potencjalnego klienta do bliższego zaznajomienia się z ofertą sklepu.

Za jedną z ważniejszych zmian wprowadzonych na stronie można z pewnością uznać możliwość wprowadzania materiałów video bez konieczności angażowania programistów. Uproszczony system pozwala modyfikować stronę w sposób dynamiczny, tańszy i przede wszystkim bardziej atrakcyjny dla odbiorcy.

Narzędzia B2B

Działalność sklepów internetowych nakierowanych na klienta biznesowego różni się od tych nakierowanych na klienta indywidualnego. Sposób przedstawiania oferty, pakiety lojalnościowe, sposób komunikacji to tylko niektóre z wielu czynników różnicujących prowadzenie biznesu w obszarze B2B od B2C.

W związku z tym strona internetowa Peka.pl, została odpowiednio zmodyfikowana aby móc sprostać wymaganiom obu gałęzi sprzedaży. Dlatego też wprowadzono:

  • 6 typów użytkowników cechujących się odrębnymi uprawnieniami, możliwości wystawienia dokumentów oraz możliwościami naliczania punktów w programie lojalnościowym,
  • widoczny dla administratorów typ zamówienia w panelu administracyjnym,
  • spersonalizowane programy lojalnościowe zależne od wcześniej ustalonego scenariusza sprzedażowego.

Integracja platformy Extreme Commerce z Comarch XL

Wspólnie z firmą Ordersoft, ekspertami Comarch XL, zintegrowano platformy na poziomie wymiany informacji nt klientów. Integracja obejmowała wdrożenie mechanizmu zawierającego:

  • możliwość pobierania podstawowych danych przypisanych do każdego klienta,
  • możliwość pobierania cennika przypisanego do danego klienta,
  • pobieranie informacji nt. faktur,

Więcej szczegółów oraz oryginalny tekst case’u  na temat tego jakie działania i rozwiązania zaimplementowała firma Best.net  znajdziecie tutaj: https://www.best.net.pl/wp-content/uploads/2018/03/best.net_dla_Peka-case_study.pdf

 

Jeśli chcecie pochwalić się Waszymi  rozwiązaniami- piszcie do nas – chętnie podzielimy się Waszymi  sukcesami!